Cone Chair, 1958 – krzesło w kształcie stożka (ang. cone) Verner Panton zaprojektował dla restauracji Kom Ihen Inn na duńskiej wyspie Fionii. Kształtem krzesło nawiązuje do figury geometrycznej, jest proste ale bardzo wygodne, z wysokim oparciem dla pleców.
Krzesło o tej formie okazało się być wyzwaniem dla samego projektanta, w kolejnych latach powstawały kultowe już ikony wzornictwa, krzesła z serii K (cone).
Wire Cone Chair, 1959 – w Europie wzbudziło sensację swoją konstrukcją wykonaną z drucianej, plecionej siatki i wściekle czerwonego siedziska.
Heart Cone Chair, 1959 – pojawienie się tego czerwonego krzesła w kształcie serca, wywołało istny szok kulturowy w spokojnej, mieszczańskiej Europie i Ameryce.
Prowokowało, zachwycało, śmieszyło nawiązaniem do uszów Myszki Miki. Krzesło odebrano jako wyzywający triumf miłości, w dobie, kiedy nikt nie słyszał o Beatlesach i „All you need is love”.
Gdy pojawiło się w oknie wystawowym sklepu meblarskiego w Nowym Jorku, policja najpierw zamknęła ruch uliczny, a później kazała je zdjąć z witryny. Uznano bowiem, że wzbudza zbyt wielkie emocje. Okazało się, ze design może poruszyć serca.
Tekst Anna Grużewska, Hart Cone Chair, Dom&Wnętrze, nr 2, 02/2010, Warszawa.
