Połączenie mostowe ponad Wielkim Bełtem
14 czerwca 1998 r, po dwunastu latach wytężonych prac, Jej Wysokość Królowa Małgorzata II dokonała uroczystej inauguracji połączenia mostowego spinającego brzegi dwóch największych duńskich wysp: Zelandii z miasteczko Korsor z Nyborgiem na wyspie Fionii.
Połączenie składa się z wiszącego Mostu Wschodniego, stałego mostu oraz tunelu zbiegającego się na małej wyspie Sprogo.

Most Wschodni (East Bridge) Zelandia-Sprogo
Most Wschodni został zaprojektowany przez biuro architektoniczne Dissing+Weitling.
Most o długości 6 790 m, rozpostarty pomiędzy Zelandią i mała wyspą Sprogo odznacza się wspaniała, ażurową konstrukcją. Jego przęsła zwieszają się z dwóch pylonów o wysokości 254 m, które tym samym stanowią najwyższy punkt Danii.
Most Wschodni z wiszącym przęsłem o długości 1624 metry jest najdłuższym tego typu mostem w Europie i trzecim na świecie, po Akashi Kaikyō Bridge w Japonii (1991 m) i Xihoumen Bridge w Chinach (1650m).
Budowa mostu o tak długim przęśle stanowi ogromne wyzwanie designerskie, architektoniczne i inżynierskie, dlatego Most Wschodni dziś jest traktowany w Danii prawie jak narodowy skarb.
Kolejne elementy połączenia na Wielkim Bełcie to:
-
most stały o długości 6 611 m, który stanowi kombinację połączenia drogowo-kolejowego pomiędzy Sprogo i Fionią
-
tunel kolejowy, który ma swój początek na Zelandii, by dołączyć do mostu na wyspie Sprogo, liczy on 8000 m i biegnie 75 metrów pod dnem morskim.